Bij Boncura GGz vinden wij het belangrijk dat afspraken zoveel mogelijk worden nagekomen. Als een afspraak niet kan doorgaan, kan deze kosteloos worden afgezegd tot 24 uur van tevoren. Dit kan via het de administratie van Boncura GGz (zie hier de contactgegevens).


Wanneer een afspraak niet tijdig wordt afgezegd en iemand niet verschijnt, spreken we van een no-show. Dat is vervelend, omdat de behandelaar tijd heeft vrijgemaakt die niet benut kan worden en omdat de gemeente als financier deze tijd niet kan vergoeden.

Na een no-show nemen wij altijd telefonisch contact op om te informeren wat er aan de hand was en om een nieuwe afspraak te maken. Wanneer dit vaker voorkomt, kan Boncura besluiten om (een deel van) de kosten bij de cliënt in rekening te brengen. Ook kan het leiden tot overleg met de regiebehandelaar en – in uitzonderlijke gevallen – tot het afsluiten van de behandeling.

Wij vragen cliënten en ouders/verzorgers om zorgvuldig met afspraken om te gaan, zodat de behandeling zo goed mogelijk kan verlopen en de beschikbare tijd optimaal benut wordt.